Blog

Cebia má 195 milionů nových dat o haváriích a tachometrech k ojetým vozům ze zahraničí

Publikováno 23.09.2020

Už dávno neplatí, že koupit si ojetý vůz ze zahraničí znamená, že se musíte spoléhat na informace od prodejce. I ojeté auto, které nemá český původ, si lze prověřit v systému AUTOTRACER. Nyní do něj přibylo dalších 195 milionů dat k ojetým autům dovezeným právě ze zahraničí, a to zejména z Německa. Nová data se vztahují k najetým kilometrům a haváriím, a zahrnují také totální škody. Pokrývají tak informace k ověření dvou nejčastějších podvodů, které se na trhu prodávaných ojetin vyskytují – tj. stáčení tachometrů a zatajování havárií.

Už dávno neplatí, že koupit si ojetý vůz ze zahraničí znamená, že se musíte spoléhat na informace od prodejce. I ojeté auto, které nemá český původ, si lze prověřit v systému AUTOTRACER. Nyní do něj přibylo dalších 195 milionů dat k ojetým autům dovezeným právě ze zahraničí, a to zejména z Německa. Nová data se vztahují k najetým kilometrům a haváriím, a zahrnují také totální škody. Pokrývají tak informace k ověření dvou nejčastějších podvodů, které se na trhu prodávaných ojetin vyskytují – tj. stáčení tachometrů a zatajování havárií.

Zatajená havárie nemusí být důvodem, proč si auto nekoupit, myslí si až 54 % lidí

Publikováno 04.09.2020

Představte si, že si kupujete ojeté auto a při prověřování jeho historie zjistíte, že vám prodejce neřekl o havárii. Koupíte si ho i tak? Více než polovina lidí (54 %) pravděpodobně ano v případě, že škoda nepřesahuje 50 000 Kč. Pokud by poškození na vozidle převyšovalo tuto sumu, i tak by si ho koupil až každý čtvrtý člověk (25 %). Drtivá většina z nich by ale po prodejci požadovala slevu. Vyplynulo to z průzkumu, který mezi třemi stovkami lidí prověřujících si ojeté auto realizovala společnost Cebia.

Představte si, že si kupujete ojeté auto a při prověřování jeho historie zjistíte, že vám prodejce neřekl o havárii. Koupíte si ho i tak? Více než polovina lidí (54 %) pravděpodobně ano v případě, že škoda nepřesahuje 50 000 Kč. Pokud by poškození na vozidle převyšovalo tuto sumu, i tak by si ho koupil až každý čtvrtý člověk (25 %). Drtivá většina z nich by ale po prodejci požadovala slevu. Vyplynulo to z průzkumu, který mezi třemi stovkami lidí prověřujících si ojeté auto realizovala společnost Cebia.

Zatajených havárií se lidé obávají víc než stočeného tachometru

Publikováno 12.08.2020

Koupě ojetého vozu s sebou přináší řadu rizik, není proto divu, že v mnohých zákaznících vzbuzuje výběr a následné zakoupení vozu nejrůznější obavy, které je často vedou k tomu, aby si ověřili historii vozidla. Hlavním důvodem k prověření auta nejsou stočené tachometry, jak by se dalo očekávat, ale případné zatajené havárie. V dotazníkovém průzkumu mezi třemi stovkami lidí prověřujících ojeté auto to společnosti Cebia uvedlo 41 % respondentů. A nejedná se o neoprávněné obavy. Podíl ojetých aut v inzerci, u nichž je uveden nehavarovaný stav, dosahuje dlouhodobě bez pár desetin 100 %. Zatajená havárie přitom prodražuje auto zpravidla o desítky tisíc korun.

Koupě ojetého vozu s sebou přináší řadu rizik, není proto divu, že v mnohých zákaznících vzbuzuje výběr a následné zakoupení vozu nejrůznější obavy, které je často vedou k tomu, aby si ověřili historii vozidla. Hlavním důvodem k prověření auta nejsou stočené tachometry, jak by se dalo očekávat, ale případné zatajené havárie. V dotazníkovém průzkumu mezi třemi stovkami lidí prověřujících ojeté auto to společnosti Cebia uvedlo 41 % respondentů. A nejedná se o neoprávněné obavy. Podíl ojetých aut v inzerci, u nichž je uveden nehavarovaný stav, dosahuje dlouhodobě bez pár desetin 100 %. Zatajená havárie přitom prodražuje auto zpravidla o desítky tisíc korun.

Až třem pětinám kupujících nevadí stočený tachometr! Chtějí jen slevu

Publikováno 27.07.2020

Je stočený tachometr důvodem, proč se poohlédnout po jiném autě? Pro 59 % kupujících není za předpokladu, že je nájezd kilometrů snížený do 50 000 kilometrů. Vyplynulo to z průzkumu, jež mezi třemi sty lidmi kupujícími ojeté auto realizovala společnost Cebia, která už téměř tři desítky let pomáhá motoristům bojovat proti nekalým praktikám při prodeji použitých vozů.

Je stočený tachometr důvodem, proč se poohlédnout po jiném autě? Pro 59 % kupujících není za předpokladu, že je nájezd kilometrů snížený do 50 000 kilometrů. Vyplynulo to z průzkumu, jež mezi třemi sty lidmi kupujícími ojeté auto realizovala společnost Cebia, která už téměř tři desítky let pomáhá motoristům bojovat proti nekalým praktikám při prodeji použitých vozů.

10 důvodů, proč neotálet s koupí ojetiny

Publikováno 13.07.2020

Kdy je ta nejlepší doba na koupi ojetiny? Obecně se má za to, že je to právě tehdy, když vám dosluhuje současné auto, když potřebujete další auto do rodiny a nemáte na nové, nebo když nastane doba, kdy auto dosáhne určitého počtu let a vy si chcete pořídit novější. Existují však i další aspekty, které tu správnou dobu předurčují. V některých okamžicích je například pořízení vozu ekonomičtější. Připravili jsme pro vás deset důvodů, proč koupit ojeté auto právě teď.

Kdy je ta nejlepší doba na koupi ojetiny? Obecně se má za to, že je to právě tehdy, když vám dosluhuje současné auto, když potřebujete další auto do rodiny a nemáte na nové, nebo když nastane doba, kdy auto dosáhne určitého počtu let a vy si chcete pořídit novější. Existují však i další aspekty, které tu správnou dobu předurčují. V některých okamžicích je například pořízení vozu ekonomičtější. Připravili jsme pro vás deset důvodů, proč koupit ojeté auto právě teď.