Blog

Prověřte si auto pořádně ještě předtím, než ho koupíte

Publikováno 18.10.2019

Koupit si auto není otázkou pěti minut. Pět minut ale můžete věnovat tomu, abyste si pořádně prověřili, co si vlastně chcete koupit. U ojetého auta je potřeba znát nejen to, zda poslední stav tachometru vypovídá skutečně o najetých kilometrech a zda tedy auto nemá stočený tachometr, ale také, zda nebylo v minulosti havarované, zda není evidované jako odcizené, zda není zatížené leasingem či úvěrem, zda odpovídá inzerovaný rok výroby skutečnému roku výroby či zda má auto skutečně veškerou inzerovanou výbavu. A v neposlední řadě je také dobré vědět, jak a za kolik bylo vozidlo v minulosti inzerované a jaká je jeho aktuální tržní hodnota, tedy jestli není předražené. A to všechno i více vám může prozradit databáze AUTOTRACER, největší databáze záznamů o ojetých autech ve střední Evropě, jež obsahuje více než miliardu záznamů! Provozuje ji společnost Cebia, která už téměř tři desítky let pomáhá motoristům bojovat proti nekalým praktikám při prodeji ojetých aut.

Koupit si auto není otázkou pěti minut. Pět minut ale můžete věnovat tomu, abyste si pořádně prověřili, co si vlastně chcete koupit. U ojetého auta je potřeba znát nejen to, zda poslední stav tachometru vypovídá skutečně o najetých kilometrech a zda tedy auto nemá stočený tachometr, ale také, zda nebylo v minulosti havarované, zda není evidované jako odcizené, zda není zatížené leasingem či úvěrem, zda odpovídá inzerovaný rok výroby skutečnému roku výroby či zda má auto skutečně veškerou inzerovanou výbavu. A v neposlední řadě je také dobré vědět, jak a za kolik bylo vozidlo v minulosti inzerované a jaká je jeho aktuální tržní hodnota, tedy jestli není předražené. A to všechno i více vám může prozradit databáze AUTOTRACER, největší databáze záznamů o ojetých autech ve střední Evropě, jež obsahuje více než miliardu záznamů! Provozuje ji společnost Cebia, která už téměř tři desítky let pomáhá motoristům bojovat proti nekalým praktikám při prodeji ojetých aut.

Každé páté dovezené ojeté auto je havarované. 28 % z nich vykazuje totální škodu

Publikováno 07.10.2019

Systém Autotracer obsahuje od 1. října výrazně více dat o škodních událostech, a to především k autům dovezeným ze zahraničí. Jedná se o data od pojišťoven zejména ze západní Evropy. Systém Autotracer přitom slouží k prověřování historie ojetých vozidel, kupující má díky ní možnost dozvědět se, zda nemá vůz stočený tachometr, zda nebyl havarovaný a případně jak vysoká byla škoda, jakou má servisní historii, zda není odcizené či zatížené leasingem či spotřebitelským úvěrem, zda, jak a za kolik bylo vozidlo v minulosti inzerováno, jaká je jeho aktuální tržní cena a řadu dalších informací.

Systém Autotracer obsahuje od 1. října výrazně více dat o škodních událostech, a to především k autům dovezeným ze zahraničí. Jedná se o data od pojišťoven zejména ze západní Evropy. Systém Autotracer přitom slouží k prověřování historie ojetých vozidel, kupující má díky ní možnost dozvědět se, zda nemá vůz stočený tachometr, zda nebyl havarovaný a případně jak vysoká byla škoda, jakou má servisní historii, zda není odcizené či zatížené leasingem či spotřebitelským úvěrem, zda, jak a za kolik bylo vozidlo v minulosti inzerováno, jaká je jeho aktuální tržní cena a řadu dalších informací.

68 % inzerátů neuvádí VIN vozidla. Mohou krýt stočený tachometr či havárii

Publikováno 25.09.2019

Téměř tři pětiny inzerátů (57 %) na ojetá auta neuvádí VIN kód vozidla. Ze 43 % inzerátů, u nichž VIN uvedený je, je ale u každého čtvrtého inzerátu uvedený špatný VIN kód, tedy takový, který k danému vozidlu nepatří, či není uvedený celý. Důsledkem toho je, že u většiny inzerovaných ojetých vozidel si kupující nemohou ověřit jejich historii včetně najetých km bez toho, aniž by museli kontaktovat prodejce, aby jim VIN kód vozidla sdělil. Nemalá část prodejců nechce VIN kód zveřejňovat právě z důvodu, aby kupující neměl možnost zjistit, že má vůz stočený tachometr, je ve skutečnosti starší, byl havarovaný či jinak závadový. Neuvádění VIN kódu v inzerátech tak často kryje nekalé praktiky při prodeji ojetých aut.

Téměř tři pětiny inzerátů (57 %) na ojetá auta neuvádí VIN kód vozidla. Ze 43 % inzerátů, u nichž VIN uvedený je, je ale u každého čtvrtého inzerátu uvedený špatný VIN kód, tedy takový, který k danému vozidlu nepatří, či není uvedený celý. Důsledkem toho je, že u většiny inzerovaných ojetých vozidel si kupující nemohou ověřit jejich historii včetně najetých km bez toho, aniž by museli kontaktovat prodejce, aby jim VIN kód vozidla sdělil. Nemalá část prodejců nechce VIN kód zveřejňovat právě z důvodu, aby kupující neměl možnost zjistit, že má vůz stočený tachometr, je ve skutečnosti starší, byl havarovaný či jinak závadový. Neuvádění VIN kódu v inzerátech tak často kryje nekalé praktiky při prodeji ojetých aut.

Prověřit historii vozu má možnost každý prodejce. Kdo nechce, může skrývat nekalé praktiky

Publikováno 10.09.2019

Nekalé praktiky při prodeji ojetých aut způsobily, že Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů ukončila k 1.září členství většině svých členů. Stáčení tachometrů, neuvádění skutečného roku výroby či zatajování havárií jsou stále častými praktikami na trhu prodávaných ojetých aut, proti kterým se lze bránit jen prověřováním historie vozidel.

Nekalé praktiky při prodeji ojetých aut způsobily, že Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů ukončila k 1.září členství většině svých členů. Stáčení tachometrů, neuvádění skutečného roku výroby či zatajování havárií jsou stále častými praktikami na trhu prodávaných ojetých aut, proti kterým se lze bránit jen prověřováním historie vozidel.

Chcete novější vůz? Hledejte u certifikovaných prodejců

Publikováno 30.04.2019

Vše nasvědčuje tomu, že mladé ojetiny budou zdražovat. Ceny nových aut totiž dlouhodobě rostou, a navíc se leasingové společnosti rozhodly výrazně omezit krátkodobé operativní leasingy. K tomuto kroku přistoupily poté, co velká nabídka zánovních vozů způsobila mírný pokles jejich ceny.

Vše nasvědčuje tomu, že mladé ojetiny budou zdražovat. Ceny nových aut totiž dlouhodobě rostou, a navíc se leasingové společnosti rozhodly výrazně omezit krátkodobé operativní leasingy. K tomuto kroku přistoupily poté, co velká nabídka zánovních vozů způsobila mírný pokles jejich ceny.